Kasım 21, 2024
domain-authority-alan-adi-otoritesi-nedir-yuksek-da-degerine-sahip-web-sitesinin-seo-performansi-iyi-mi-990x556

Domain authority (DA), SEO uzmanı olmayanlar için anlaşılması zor bir konu olabilir, ancak yine de anlaşılması önemlidir. Çünkü bazı web sitelerinin neden diğerlerinden daha üst sıralarda yer aldığını anlamak açısından kritik öneme sahiptir.

SERP’lerdeki yerleşimini geliştirmek ve daha büyük bir çevrimiçi hedef kitleye ulaşmak isteyen herhangi bir işletme, alan adı otoritesine aşina olmalıdır. Yüksek bir DA elde etmek, işletmelerin arama motorlarında rakiplerini geride bırakmasına ve çevrimiçi kullanıcılar için güvenilir bir bilgi kaynağı haline gelmesine yardımcı olabilir.

Bir işletmenin alan adı otoritesini artırmadan önce öncelikle alan adı otoritesinin nasıl hesaplandığını, iyi bir alan adı otoritesi puanının nelerden oluştuğunu ve alan adı otoritesinin bir işletmenin genel SEO stratejisine nasıl uygulanabileceğini anlamaları gerekir.

Domain Authority (Alan Adı Otoritesi) Nedir? 

Domain Authority (DA) yani alan adı otoritesi, Moz tarafından geliştirilen ve öncelikle bir web sitesinin arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) ne kadar iyi sıralanacağını tahmin etmek için kullanılan bir ölçümdür. Bir ila 100 arasında değişen bu ölçüm, daha yüksek puanlar ve daha iyi bir sıralama yeteneği anlamına gelir.

DA değerli bilgiler sunsa da bunun Google tarafından kullanılan bir ölçüm olmadığını bilmeniz önemlidir. Google, bir web sitesinin SEO otoritesini değerlendirmek için karmaşık algoritmalarını kullanır. Dolayısıyla, Moz’un DA’sı karşılaştırmalı bir araç olarak faydalı olsa da, yüksek bir DA’ya sahip olmak sıralamayı garanti etmez.

Google’ın web sitelerini sıralamaya yönelik algoritması çok yönlüdür ve 200’den fazla faktör içerir; bunların arasında backlink’lerin kalitesi ve miktarı (DA’nın dikkate aldığına benzer) önemlidir. Ancak otoritenin sadece bağlantılarla ilgili olmadığını bilmeniz önemlidir. Çünkü size bağlantı veren alan adları spam içerikli veya düşük kaliteliyse, bağlantı oluşturma sitenize zarar bile verebilir.

Hem Google’ın hem de kullanıcıların güvendiği bir sitenizin olmasını istiyorsanız, bağlantı vermenin dışında otorite oluşturma taktiklerine de odaklanmanız çok önemlidir. 

Web sitenizin otoritesini geliştirmek istiyorsanız dikkate almanız gereken birkaç farklı alan bulunmaktadır:

1. İçerik Kalitesi

Google, orijinal, değerli ve yüksek kaliteli içeriğin 1 önemini vurgulamaktadır. İçeriğin uygunluğunu, kullanışlı olup olmamasını ve bilgi zenginliğini değerlendirir. Burada nicelik yerine nitelik önemlidir; web sitenize yüzlerce sayfa ekleyebilirsiniz, ancak bunlar yüksek kalitede değilse anlamlı trafiğe veya dönüşümlere yol açmaz.

2. Güven Faktörleri

Web sitenize referanslar, yazar özgeçmişleri veya sertifikalar gibi güven faktörlerini eklemek, web sitenizin Google ve benzer kullanıcılar tarafından ne kadar yetkili kabul edildiğini artırabilir.

3. Konusal Otorite

Konusal otorite, çeşitli konulara odaklanan içerik oluşturmak yerine dikkatinizi birkaç önemli alana odaklamanızı gerektirir. Bu, oluşturduğunuz otoriteyi artırır ve daha etkili anahtar kelime hareketlerinde kendini gösterir.

4. Sosyal Sinyaller

Doğrudan bir sıralama faktörü olmasa da, sosyal sinyaller (paylaşımlar ve beğeniler gibi) web sitesinin kalitesini ve alaka düzeyini gösterebilir.

5. Kullanıcı Davranışı

Tıklama oranları (TO), hemen çıkma oranları ve sitede geçirilen süre gibi ölçümler, bir sitenin hedef kitlesi için değerinin dolaylı göstergeleridir.

DA ve Google’ın bir sitenin otoritesine ilişkin algısını iyileştirmek, kapsamlı bir SEO stratejisi gerektirir. Bu, yalnızca güçlü bir bağlantı profili oluşturmayı değil aynı zamanda içerik kalitesine, kullanıcı deneyimine ve yukarıda belirtilen diğer faktörlere odaklanmayı da içerir. Bu, tutarlı çalışma, gelişen SEO en iyi uygulamalarına ve Google’ın algoritma güncellemelerine uyum sağlamayı gerektiren uzun vadeli bir çabadır.

Alan Adı Otoritesi Nasıl Hesaplanır?

Moz’un alan adı otoritesi puanlarını hesaplarken kullandığı toplam 40 farklı faktör bulunmaktadır. Bunlar, gelen bağlantılar ve root domain gibi faktörleri içerir. Alan adı otoritesi, Google arama sıralamalarından bağımsız olarak çalışır ve SERP’lerle doğrudan etkileşime girmez. Bunun yerine, bir web sitesinin farklı özelliklerini alır ve bunları tek bir puanda yoğunlaştırır.

Moz, 2019’da Google’ın arama sonuçlarında belirli alanları nasıl sıralayacağını doğru bir şekilde tahmin eden bir makine öğrenimi algoritmasını içerecek şekilde DA sisteminin değiştirildiği büyük bir güncelleme yayınladı. Bu güncellemeye göre, DA sisteminin alan adlarını puanlamasına yardımcı olan veri noktaları toplanır. Sisteme daha fazla veya daha az veri girildiğinde DA puanı dalgalanabilir. DA’nın makine öğrenimi yönü diğer web sitelerine göredir, yani büyük bir web sitesi çok sayıda bağlantı kazanırsa, diğer sitelerin alan adı otoritesi düşer. Bu sayede alan adları adil ve pratik bir şekilde sıralanır.

Domain authority, ölçülebilecek istikrarlı bir ölçüm olabilir. Ancak DA’nın sürekli dalgalanan çeşitli organik faktörlerden etkilendiğini anlamanız da önemlidir. Bu organik unsurlar nedeniyle yavaş büyüyen bir puan olarak kabul edilir ve neredeyse anında sonuç sunan ücretli arama gibi diğer pazarlama teknikleri ile karşılaştırılamaz.

Domain authority birçok faktörü hesaba katar, ancak büyük ölçüde bağlantıya dayalıdır. Alan adı otoritesi, bir web sitesindeki içeriğin kalitesinin yanı sıra sosyal bağlantı sinyallerini de dikkate alır. Bağlantı kurmaya bu kadar önem verilmesinin iyi bir nedeni vardır. İnsanlar hoşlarına giden içeriği kendi içeriklerine bağlama ve paylaşma eğilimindedir; bu da bağlantıları, bir web sitesinin ve onun bireysel sayfalarının çevrimiçi okuyuculara ne kadar popüler ve güvenilir göründüğüne dair güçlü bir sinyal haline getirir.

İyi Bir Alan Adı Otorite Puanı Nedir?

Her işletme yüksek bir alan adı otoritesi puanı elde etmek ister, ancak bu bir gecede elde edilecek bir şey değildir. Domain otoritesi zaman içinde ve çok çeşitli stratejiler uygulanarak oluşturulmalıdır.

Alan adı otoritesi puanları 1 ile 100 arasında değişir; 1 en düşük puan, 100 ise mümkün olan en iyi puandır. 40 ile 50 arasındaki puanlar spektrumun alt ucunda görünebilir ancak aslında ortalama olarak kabul edilir. Alan adı otoritesi 50 ila 60 arasında olan web siteleri iyi, 60’ı aşan puanlar ise mükemmel olarak değerlendirilir.

Elbette, bir web sitesinin ne kadar iyi puan alacağını etkileyebilecek birçok dış faktör de vardır. Örneğin, 40 alan adı otoritesi puanına sahip küçük bir işletme çok iyi olarak değerlendirilirken, aynı puana sahip büyük bir işletme ortalama olarak değerlendirilebilir. Bunun nedeni, daha büyük şirket web siteleri için gereksinimlerin değişmesidir. Bir işletme sitesini geliştirmek için ne kadar çok çalışırsa, zaman içinde o kadar yüksek alan adı otoritesi elde etmeyi bekleyebilir.

Alan Adı Otoritesini Neden Önemsemelisiniz?

DA’nın önemli olmasının ana nedeni, bir web sitesinin arama motorlarında nasıl sıralandığının bir temsili olarak hareket etmesidir. Alan adı otoritesi, işletmelerin web sitelerinin arama motorlarının gözünde nasıl güvenilir göründüğünü ve sitelerinin rakipleriyle nasıl karşılaştırıldığını daha iyi anlamalarına yardımcı olur.

İşletmeler rakipleriyle nasıl kıyaslandıklarını görebildiklerinde, pazarlama stratejilerine ayar yapmak için daha donanımlı hale gelir. Rakiplerin DA puanlarını bilmek de işletmelere gönül rahatlığı sağlayabilir. Tüm rakiplerin puanları 30’larda ise, bir işletmenin 80’lerde bir puan elde etmek yerine rakiplerinden daha yüksek bir puan elde etmeye çalışması gerekir.

Günümüzde işletmelerin arama motorlarındaki sıralamalarını iyileştirmeleri ve internette daha fazla tanınmaları için birçok yol bulunmaktadır. Ancak, tıklama başına ödeme (PPC) gibi seçenekler maliyetli olabilir ve çoğu işletmenin aradığı uzun vadeli sonuçları vermeyebilir. Alan adı otoritesini geliştirmek, işletmelerin sitelerinin SERP’lerde organik olarak daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olabilir.

Alan adı otoritesi teknik olarak resmi bir sıralama faktörü değildir ve arama motorlarının domain otoritesini bir sıralama faktörü olarak kullandığına dair sağlam bir kanıt yoktur. Ancak, yüksek DA’ya sahip web siteleri ile SERP’lerdeki yerleşimleri arasında doğrudan bir korelasyon bulunmuştur.

Alan adı otorite puanı, arama motoru sonuç sayfalarındaki genel kalite ve rekabetin iyi bir göstergesi olabilir. Bir alan adının rakiplere karşı gücünü değerlendirirken de yardımcı olabilir. DA bağlantıları ölçmez ve belirli bir siteye kimlerin bağlantı verebileceğini veya bir sitenin kaç bağlantı oluşturacağını göstermeyi amaçlamaz. Bununla birlikte, belirli bir alan adına işaret eden gelen bağlantıların miktarı ve kalitesi ile ilgili çeşitli faktörleri içerir.

Domain Otoritesinin Diğer SEO Taktiklerinden Farkı Nedir?

Dijital pazarlama tamamen güçlü bir çevrimiçi varlık oluşturmak ile ilgilidir ve bu, çeşitli SEO taktiklerinin kullanılmasıyla başarılabilir. Güçlü bir SEO stratejisi geliştirmek, SERP’lerde daha iyi sıralamalar elde edilmesini sağlayabilir.

Web’de gezinirken, bazı markaların veya işletmelerin kendi sektörlerinde nasıl otorite haline geldiğini fark etmiş olabilirsiniz. Tabii ki bu sebepsiz yere gerçekleşmez. Bu web siteleri, sayfa optimizasyona ciddi zaman ayırır ve sitenin içeriğine doğal şekilde anahtar kelimeleri yerleştirir.

Domain otoritesi ise büyük ölçüde bir web sitesinin içerdiği backlink sayısına odaklanır. Backlink, birçok SEO uzmanının bir web sitesinin SERP’lerde daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olmak için kullandığı etkili bir stratejidir. DA, arama motorlarının bir web sitesinin sıralamasını belirlemek için kullandığı kriterlerden biri olmasa da, bir sitenin arama motorlarından gelen organik trafiğini ölçmek için yararlı olabilir.

Domain otoritesini artırmak için gerekli adımları atmak gereklidir ancak bu, kapsamlı bir pazarlama stratejisinin yalnızca bir bileşenidir. İşletmeler organik trafik çekmek ve çevrimiçi varlıklarını geliştirmek için diğer etkili SEO tekniklerini de kullanmalıdır. İçerik optimizasyonu, gelişmiş kullanıcı deneyimi, sesli arama optimizasyonu ve mobil tasarım gibi SEO taktikleri de dijital pazarlamanın önemli unsurlarıdır.

Alan Adı Otorite Puanımı Nasıl Yükseltebilirim?

Çoğu işletme, alan adı otoritesinin ne olduğu ve nasıl hesaplandığı konusunda sağlam bir anlayışa sahip olduktan sonra DA puanlarını artırmak için neler yapabileceklerini bilmek ister. 

Alan adı otoritesi puanınızı kademeli olarak yükseltmek için izlemeniz gereken bazı basit adımlar aşağıdakileri içermektedir:

1. Güçlü Bir Bağlantı Profili Geliştirin

Bir web sitesi için en önemli ölçümlerden biri bağlantı profilidir. Güçlü bir bağlantı profili oluşturmak, bir sitenin DA’sını ve sonuç olarak derecelendirmelerini artırmaya yardımcı olabilir. Web siteleri, yüksek otoriteye sahip web sitelerinden bağlantılara sahip olduklarında, ilgili sitelerden gelen bağlantılara sahip olduklarında ve “kötü” veya düşük kaliteli bağlantılara sahip olmadıklarında güçlü bir bağlantı profiline sahip olur. Bir bağlantı profilini geliştirmek, sayfa dışı SEO olarak bilinir ve kötü bağlantıları kaldırarak, doğal bağlantılar oluşturarak veya blog yazarına ulaşma teknikleri yoluyla iyi bağlantılar elde ederek gerçekleştirilebilir.

2. Sayfa İçi SEO Uygulaması Yapın

Sayfa içi SEO, bir sayfayı ve içeriğini optimize etmeye odaklanır. Optimize edilmiş başlıklar ve açıklamalar kullanmak, içerikte anahtar kelimeleri doğal bir şekilde kullanmak, içeriği düzgün bir şekilde biçimlendirmek, başlıklar kullanmak ve görselleri, videoları ve diğer medya türlerini optimize etmek gibi bir web sitesinin sayfa içi SEO’sunu iyileştirmenin birçok yolu vardır.

3. Sitenin Mobil Uyumlu Olduğundan Emin Olun

Günümüzde mobil uyumlu bir web sitesine sahip olmak bir zorunluluktur. Mobil uyumluluk önde gelen bir sıralama faktörüdür ve mobil siteye sahip olmamak sitenin DA puanı üzerinde olumsuz etki yaratabilir. Artık insanların çoğunluğunun çevrimiçi arama yapmak için akıllı telefonlarını veya diğer mobil cihazlarını kullanması nedeniyle, mobil bir siteye sahip olmak, işletmelerin daha geniş bir hedef kitleyle bağlantı kurmasına ve arama motorlarının gözünde daha güvenilir görünmesine olanak tanır.

4. Sayfa Hızını Artırın

Sayfa hızı, Google’ın sıralama algoritmasının iyi bilinen bir bileşenidir. Hızlı yüklenen web sitelerinin, yüklenmesi çok uzun süren yavaş sitelere göre açık bir avantajı vardır. Sayfa hızlarını artırmak için gerekli adımları atan işletmeler, SERP’lerdeki sıralamalarının yanı sıra domain otoritelerini de geliştirebilir. Hızlı yüklenen web siteleriyle karşılaşan kullanıcıların, doğal olarak daha fazla potansiyel müşteri, kayıt ve satış anlamına gelen iyi bir kullanıcı deneyimine sahip olma olasılıkları daha yüksektir.

5. Sosyal Sinyalleri Artırın

Google geçmişte sosyal sinyallerin bir web sitesinin arama motorlarındaki sıralamasını doğrudan etkilemediğini bildirmişti. Ancak sosyal sinyaller ile bir web sitesinin SERP’lerde ne kadar iyi sıralandığı arasında doğrudan bir korelasyon vardır. Popüler olan web siteleri daha fazla beğeni, tweet ve paylaşım alma eğilimindedir. Bu yüzden alan adı otoritesini artırmak için işletmelerin sosyal medya sayfalarını ve takipçi sayısını iyileştirmeyi hedeflemesi gerekir.