İşletmeniz için SEO’yu geliştirmeyi düşünüyorsanız, nereden başlayacağınızı bilmek zordur. İnsanların internette vakit geçirme biçimlerindeki büyük değişiklikler ve Google’ın kaprisleri nedeniyle bu alan sürekli gelişiyor. Google’ın sizi sıraladığı faktörler sürekli değişiyor, bu nedenle pazarlamacıların da buna ayak uydurmak için çalışması gerekiyor.
Ancak ürününüze en çok ihtiyaç duyan kişilerin karşısına çıkabilmek için SEO’ya hakim olmak şart. İnsanlar her gün sorunlarına sizin çözümünüzü arıyor ve bulamıyor. Arama trafiğinin %53’ü organik trafikten (içeriğinizin aramalarda doğal olarak görünmesinden) geldiğinden, Odak Anahtar Kelimeler etrafında oluşturulan içerik başarı için çok önemlidir.
Net bir SEO stratejisi olmadan bu kitleler için alakalı içerikler bulmaya çalışmak, kimsenin okumadığı içeriklere zaman harcayan bir pazarlama operasyonuna yol açabilir ve genel olarak düşük ROI e-ticaret rakamlarına katkıda bulunabilir.
Bugün SEO hakkında yalnızca bir şey öğrenecekseniz, bu Odak Anahtar Kelimeler hakkında olmalıdır. SEO stratejiniz Odak Anahtar Kelimelerden ibaret ve başka hiçbir şey içermiyorsa çok da kötü durumda değilsiniz demektir. Bunlar, kısa vadede sonuçları görebileceğiniz ve yüksek performanslı bir SEO çalışmasının geri kalanını oluştururken öğrenebileceğiniz iyi bir temeldir.
Odak Anahtar Kelime Nedir?
Çoğu pazarlama stratejisinde olduğu gibi SEO da mümkün olduğunca odaklanmak ve yalnızca hedef kitlenize satış yapmakla ilgilidir. B2B telefon çözümleri satıyorsanız, hemen hemen herkese satış yapıyor olabilirsiniz. “B2B telefon çözümleri” çok niş bir kelime değildir, bu nedenle hedeflemek için iyi bir anahtar kelime değildir.
“Küçük işletme telefon çözümü” daha iyi hale geliyor. Bunun kulağa daha az kârlı geldiğini düşünebilirsiniz, ancak bu anahtar kelime kendinizi bütçe bilincine sahip veya düşük taahhütle kendileriyle birlikte ölçeklenebilecek bir şeye ihtiyaç duyan müşterilere daha etkili bir şekilde pazarlamanızı sağlar.
Ancak “küçük işletmeler için VoIP hizmetleri” çok daha iyi bir anahtar kelime olacaktır. Çok spesifik olduğu için, ne istediğini bilen yüksek niyetli bir müşterinin işaretidir. Bu, bir tıklamaya yol açan ve satışa dönüşme olasılığı daha yüksek olan bir aramaya dönüşecektir.
Her saniye işledikleri inanılmaz miktardaki veri nedeniyle Google, derin öğrenme yapay zekasında dünya lideri haline geldi. Yapay zeka, 2013 yılına kadar aramaları, konuşurken söylediğiniz veya blogunuzda yazdığınız “doğal dil” ifadeleriyle eşleştirdi.
Dolayısıyla, müşterileriniz CSAT’in anlamını arıyorsa, Google’ın kaliteli içerik gereksinimlerini karşıladığı sürece “CSAT’in anlamı” başlıklı blogunuz gayet iyi görünecektir.
Buna sitenizin hızı, farklı cihazlardaki kullanıcı deneyimi ve içeriğinize kaç sitenin daha bağlantı verdiği gibi diğer faktörler de dahildir.
Odak Anahtar Kelimelerinizi Nasıl Seçersiniz?
En iyi Odak Anahtar Kelimelerini seçmek çok adımlı bir süreçtir. Biraz zaman alacaktır, ancak sonunda içerik takviminiz için birçok fikriniz ve stratejinizi üzerine inşa edeceğiniz sağlam bir temeliniz olmalıdır.
Araçlar
Her şeyi sizin için yapmayı vaat eden sayısız tam hizmet ürünü olsa da, Focus Keywords ile başlamanıza yardımcı olacak bazı güvenilir küçük araçlar vardır.
Google Trendler
Google Trends, yalnızca şu anda popüler olan anahtar kelimelerin sıralamasını değil, birkaç ay veya hatta yıl boyunca trendlerin bir görünümünü verdiği için faydalıdır. Size Odak Anahtar Kelimeler verecek kadar ayrıntılı olmasa da, zaman içinde ilgili aramalardaki bazı eğilimleri karşılaştırmanıza yardımcı olacak hızlı ve ücretsiz bir araçtır.
Ranktracker
Ranktracker, Odak Anahtar Kelimelerini sıralamanıza, rekabeti analiz etmenize ve arama motoru sıralamanızı tek bir platformda izlemenize olanak tanır. Ranktracker, ister küçük bir girişim ister büyük bir ajans olsun, SEO’da ilerlemenize yardımcı olmak için birinci sınıf veri kaynaklarından yararlanır.
Anahtar Kelime Sheeter
Odaklandığınız anahtar kelimelerle ilgili anahtar kelimeler bulmak söz konusu olduğunda, Keyword Sheeter kullanışlıdır. Girdiğiniz anahtar kelimeyle ilgili büyük bir anahtar kelime sayfası sunar ve tamamen ücretsizdir. Ücretli bir plan size anahtar kelime trafiği ve her bir terim için ücretli reklam yayınlamanız durumunda tıklama başına maliyet gibi ek veriler sağlar.
KeywordTool.io
SEO için Google’dan daha fazlası var. Daha sonra ele alacağımız gibi, Amazon ve Instagram gibi siteler de SEO çalışmalarınız için iyi veri kaynaklarıdır. Keywordtool.io, bu kaynakları ilgili anahtar kelimeler için yaptığı aramaya dahil ederek hedef kitlenizle neyin alakalı olduğuna dair daha geniş bir resim sunar.
Anahtar Kelime Araştırması
Artık Odak Anahtar Kelimelerinizi araştırmaya başlamaya hazırsınız, süreci adım adım ele alalım.
Ele almak istediğiniz konuları listeleyin
Bunlar sizin ve iş arkadaşlarınızın saatlerce konuşabileceği konular olmalı, ancak aynı zamanda işletmenizin müşteriler için çözdüğü sorunlarla da ilgili olmalıdır.
Kahve öğütücüleri satıyorsanız, demleme yöntemlerini ve evde kafe kalitesinde kahve elde etmenin yollarını ele alıyorsunuzdur. İş süreci otomasyon araçları satıyorsanız, işletmelerin çalışma şeklini kolaylaştırmak ve ekiplerin birlikte daha verimli çalışmasına yardımcı olmak hakkında konuşmak için sayısız yolunuz vardır.
Kelimeleri ve cümleleri tanımlama
Seçtiğiniz uzmanlık alanına giren terimleri arayın. Konunuz mobil uygulama geliştirme ise, bunu yazılım testi veya daha fazla uygulama incelemesi nasıl alınır gibi anahtar kelime odaklı alt başlıklara ayırabilirsiniz.
Buradaki fikir, içerik takvimini dolduracak kadar küçük fikirler oluşturmaktır. Bu konular şirketiniz ve hedef kitlenizle alakalı olacak ve uzmanlıkla yazabileceğiniz konular olacaktır. Bu, içerik takviminizi hedef kitlenizin aradığı şeylerle uyumlu hale getirir; pazarlamacıların yeni içerik fikirlerinin %38’inin anahtar kelimelerle başlamasına şaşmamalı.
Sıralama zorluğu/arama hacmi
Çoğu insan ilk birkaç arama sonucunun ötesine geçmediğinde, Google arama sonuçlarının her sayfası en üst sırada yer almak için bir kazanan-hepsini al savaşıdır. Büyük şirketler çevrimiçi mağaza sayfasının en üst sırasına çıkmak için milyonlar harcayabilirken, siz yalnızca Odak Anahtar Kelimelerinizi dikkatlice seçerek 1. sıraya çıkabilirsiniz.
Bir arama teriminde sıralama yapmanın zorluğu, o terimin ayda kaç kez arandığıyla bağlantılıdır. Mümkün olan en niş ve spesifik anahtar kelimeleri hedeflemek istemenizin bir başka nedeni de budur. Belki de spesifik anahtar kelimeniz dünya genelinde ayda yalnızca birkaç yüz arama alıyordur. Ancak bu büyüklükte yeterince anahtar kelime kazanırsanız, ayda yüzlerce dönüştürülmüş potansiyel müşteri görürsünüz.
En alakalı anahtar kelimeler
Anahtar kelime fikirleri ve bunların zorluk derecelerinden oluşan bir tabloya sahip olduğunuzda, bunları en ulaşılabilir ve ilgili hedeflere doğru daraltın.
Bu bir bilimden çok sanattır. Odak Anahtar Kelimeleriniz bir miktar trafiğe sahip olmalı ve şirketinizin değerleri ve müşterilerinizin çözmeye çalıştığı sorunla uyumlu olmalıdır. Rakipleriniz sizden daha iyi SEO araçları ve veri analizleri için para ödeyebilir, ancak dünyada hiç kimsenin hedef kitlenizi sizden daha iyi tanımadığından emin olmalısınız.
İlgili anahtar kelimeler
Örneğin, blogunuz web tabanlı bir fiyat teklifi yazılımının olmazsa olmaz özelliği hakkındaysa, bunun etrafına anahtar kelimeler serpiştirmek istersiniz.
Google’ın birinci sayfasının en altına bakarsanız, girdiğiniz kelimeyle ilgili arama terimlerini bulabilirsiniz. SEO araçlarına para harcamaktan çekiniyorsanız, bu, konunuzla ilgili anahtar kelimeleri keşfetmenin ücretsiz bir yoludur. Daha fazla öneri almak için bu anahtar kelimeleri Google’a girin ve gerektiğinde tekrarlayın.
Her yazının bir ana anahtar kelimeye sahip olması gerekse de, ilgili anahtar kelimelerin bazılarını gövde metnine eklemenin hiçbir sakıncası yoktur.
Google, her sayfayı ilgili aramalar ağı içinde konumlandırmak için metninizdeki anahtar kelimeleri ve bağlantıları analiz eder. Google bir arama için tam bir yanıt bulamadığında, bir sonraki en iyi şeye ulaşır. Bahislerinizi bir dizi ilgili anahtar kelimeye yaymak, sizi hedeflemediğiniz aramalarda bile görünmek için daha iyi bir konuma getirir.
Sayfaların içeriğini kontrol edin
Google’ın bu anahtar kelime için gösterdiği içerik türüne bakın. Sonuçlar derinlemesine bloglar mı yoksa hızlı nasıl yapılır videoları mı? Rekabet ettiğiniz içeriklerden bazılarını okur ve izlerseniz belirli sözcüklerin, ifadelerin veya fikirlerin tekrar tekrar karşınıza çıktığını görebilirsiniz.
Bu rakip analizi, ürününüz için haykırmanız gereken satış noktalarını ortaya çıkarabilir. Çağrı merkezi eğitimi sunuyorsanız, rakiplerinizin ihmal ettiğiniz aynı KPI’ları veya sertifikaları gündeme getirdiğini görebilirsiniz. Bu konuları gündeme getirmelerinin iki nedeni olabilir. Ya satış görüşmelerinde sürekli gündeme gelen bir şeydir ya da ilgili bir anahtar kelimedir.
Forumlara/sosyal medyaya göz atın
Google merkezli SEO oyununda sosyal medya, kitle içgörüleri açısından küçümsenen bir kaynak olabilir. Birçok araç, ücret karşılığında büyük miktarda veri toplamanıza olanak tanır, ancak yalnızca doğru hashtag veya toplulukta takılmak bile size insanların ilgi alanlarını gösterecektir.
Bu yöntem size Odak Anahtar Kelimelerinizi ne yapacağınız konusunda çok fazla veri sunmayacaktır, ancak hedef kitlenizin konularınızla ilgili gönderilerini ararsanız, içerik takvimini doldurmak için birçok alakalı fikir bulacaksınız.
Odak Anahtar Kelimelerinin Hedefi
Odak Anahtar Kelimelerinizi bulmak için adım adım ilerleyen bir süreci ele aldık ve bunların hiçbiri karmaşık veri bilimi veya pahalı araçlar içermiyordu. Yeni başlıyorsanız, büyük oyuncuları kendi oyunlarında yenmeye çalışmayın. SEO’da yalnızca müşterinizin küçük göletindeki büyük balık olmanız gerekir.